Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Thursday, August 28, 2014

Terakhir bagimu

aku ingat .. apa yang yang kau tunjuk itu
satu peluang untuk hati kamu dan aku
aku ingat .. apa yang kau tunjuk itu
satu harapan yang baru
dan aku ingat kamu akan berubah dari dulu
menjadi yang lebih baik dengan iman yang teguh
itu semua yang aku ingat
itu semua yang aku harap dari kamu
tetapi akhirnya harapan itu punah dan lebur ....

aku hidup bersandarkan apa yang aku rasa dan aku lihat
apa aku rasa untuk kamu ... ak tahu semuanya masih baru
tetapi aku lasakkan hati untuk terima kamu
bagi kamu waktu
bagi kamu restu
tetapi kau rosakkan semua itu ...

dan kini aku pilih untuk pergi
rasanya bukan aku yang kamu mahu
tetapi dia dan segalanya untuk dia di situ
aku hanya batu ... yang telah kau sepak tanpa sedar
aku hanya kertas.. yang telah kau pijak dengan kasar

aku tahu aku manusia bodoh
yang fikirkan akan ada peluang untuk sesiapa saja beri aku bahagia
aku sedar aku manusia dungu
yang sanggup redah duri yang tajam dan berliku
aku lah ... watak sampingan yang tagihkan perhatian
yang sanggup butakan mata walau aku tahu itulah kamu dari dlu...

ya Allah, sakit ini bukan kerana dia
tetapi kerana bodohnya aku untuk dekat dengannya
betapa dia tidak serius dengan cinta dan hatinya ... untuk siapa
sedangkan dia tahu itu semua tidak manis berlaku
dia tahu.. sebab  dia ada ilmu

dan sekali lagi aku tegaskan
aku pilih untuk pergi.. untuk menjauhi
aku tidak mahu akan ada hari-hari yang seksa
yang boleh buat aku menangis lagi
cukuplah setakat ini
aku berikan kamu peluang dan hari
aku bukan manusia bodoh yang hakiki
mampu menerima semua ini..
dan aku ucapkan selamat tinggal .... ak kini pergi ....

No comments:

Post a Comment