Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Monday, August 25, 2014

cerita itu

seakan aku tidak pasti kenapa cerita itu kembali berputar
buat jiwa tidak tenang, resah dan berpusing sasar
walau aku harapkan cerita itu padam dan lenyap
namun rupanya ia masih mekar dan tidak pernah ranap

jika cerita itu yang pernah buat engkau benci kepada aku
jadi sekarang kenapa engkau sudah berubah laku?
apakah cerita itu sudah pudar dalam ingatan kamu?
atau kerana dia sudah tiada untuk meracuni kamu?

aku tahu cerita baru kamu
kamu mungkin sudah penat menunggu
tetapi aku masih perlu waktu
untuk aku fahami dan hadam semua itu

jika dia masih mencintai kamu,
jika kamu tetap menunggu dia di situ
itu bukan masalah besar bagi aku
kerana hati aku, masih baru
masih mampu berlari laju
aku tidak harapkan bahagia dari kamu
cuma aku pinta kita selesa dari dulu ....

No comments:

Post a Comment