Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Monday, August 11, 2014

kalaulah awak baca ...


kerana apa saya masih berdiri di depan awak?
kerana apa saya masih di sini untuk awak? 

dan sebab apa .. saya sanggup menyanyi untuk awak?
dan sebab apa... saya sanggup buat apa saja demi awak? 

sebab pernah satu ketika 
saya dah janji pada diri saya 
untuk beri awak ruang dan peluang 
saya nak kenal awak dan semuanya 

saya juga ingat .. mungkin awak juga begitu 
mungkin awak sama seperti saya 
ingin kenal saya dan segalanya 

tetapi ... mungkin awak tak tahu 
saya bukan seorang yang leh berpegang kepada yang tak pasti 
dan saya bukan yang main-main 
bila saya dah cakap dan janji
awak mahu saya kenali
maksudnya saya serius dengan hati 

tetapi bila lama sangat begini 
saya rasakan saya dah mula tawar hati 
dan saya takut saya akan undur diri 
saya nak kenal orang lain 
sebab saya juga mahu bahagia
jadi awak renung-renungkalah.... 

No comments:

Post a Comment