Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Saturday, August 9, 2014

awak buat saya tidak senang

awak ada, saya sebenarnya gembira
bila awak tiada, saya gundah gelana

walau  kadang-kadang saya tersasar mempamerkan rasa
alangkah saya berharap awak mampu mengerti maknanya

sebab itu, saya sembunyikan apa yang berdegup
kerna takut dengan  kemungkinan yang menunggu
boleh jadi awak anggap saya tiada apa
boleh jadi kita berkongsi rasa yang sama
boleh jadi awak sudah ada yang berjanji setia
boleh jadi saya hanya list simpanan semasa
boleh jadi awak pelakon hebat antarabangsa
boleh jadi awak anggap semuanya gurauan sahaja

saya malu dengan apa yang saya bayangkan
saya juga takut dengan apa yang terbentang
semuanya bermula dengan suka-suka
dan saya harap ia tidak bertukar menjadi cinta

bagi saya ... sayang itu bukan pada bait kata
tetapi pada tindakan yang bermakna
dalam gembira, saya temu seksa
dan dalam diam, saya pasang doa
sebab saya tahu..rasa ini bukan yang pertama
tapi saya harap rasa ini rasa yang nyata ..
dan kekal sebagai impian bersama

No comments:

Post a Comment