Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Tuesday, May 8, 2012

~~Kisah antara Sahabat ~~~


Mungkin pernah kita terluka dek patah bicara nya
tetapi kita juga kerap ketawa bersama meniti bahagia
esok belum tentu ada cerita indah antara kita
namun hari ini biarlah menjadi kenangan manis kita bersama

seperti mana aku sayangkan seluruh jiwaku
begitu juga sayang aku pada diri kamu
andainya dirimu pernah terluka dengan tajamnya lidahku
percayalah dengan segenap jiwamu
aku tidak sanggup melihat kau menjauh dariku
aku tidak mampu membiarkan air mata menitis dipipimu
Andainya dapatku himpunkan gunung-gunung dalam dunia
inilah besarnya sebuah kemaafanku pohon dari dirimu semua

setulus persahabatan bagiku tidak semudah menulis coretan di maya ini
sesungguhnya perjuangan yang kita lalui bersama sangatlah dalam ertinya
andainya mampu aku lakarkan pada langit biru
mungkin tiada ayat puitis yang mampu kutulis untuk kamu
walau aku gubah sebuah lagu tentang suka duka kita berteman
tidak akan ada melodi yang mampu mengindahkan lagu itu
kerna persahabatan ini terlalu suci nilainya
tiada bandingnya dengan dunia
hanya mampu kuukur andainya kita semua bertemu di syurga...

mungkin nasib kamu malang menjadi teman untuk aku
tapi percayalah andainya Rasulullah bahagia di samping para sabahatnya
aku juga bahagia mendapat teman seperti kamu
di saat aku hampir tersungkur menyembah kegagalan
ada tangan-tangan yang gagah menghulur memberi kekuatan
di saat aku cuba menutup peritnya sebuah kelukaan
ada tangan yang mengusap tangisku
ada bahu menjadi tempat aku bersandar
menghalau jauh sendu agar tidak kekal dalam hatiku
di saat aku tersesat dalam kenikmatan dunia
ada kamu menyedarkan aku yang hampir terleka...

Manusia itu sememangnya lemah
begitu jualah seorang hamba yang bernama sahabat
aku mungkin seorang sahabat yang tidak mampu
membawa damai dan tenang pada hati-hati kamu
aku juga bukanlah seorang teman yang sentiasa
bersama kamu di saat kamu terluka kerna dunia
tetapi yakinlah dalam tekad,
pada setiap doaku, moga terbinanya sebuah istana
untuk kamu meniti indahnya bahagia menjadi penghuni syurga

Sincerely, 
Lead Me To Jannah


3 comments:

  1. mungkin nasib kamu malang menjadi teman untuk aku tapi aku sangat2 bertuah ada teman seperti kamu~ akubukantemanyangbaik* ~hatiterluka~

    ReplyDelete