Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Thursday, August 28, 2014

hikayat hati

saya tak kisah dengan apa yang saya rasa 
sebab itu semua Tuhan punye kuasa 
saya boleh kata hari ini saya akan setia 
tapi saya tak boleh janji setia itu sampai lusa 
dan saya tahu hati ini bukan saya yang punya 
ia milik Allah semata-mata ....

saya tak kisah dengan apa yang saya rasa 
sebab itu semua aturan Allah yang berkuasa 
hari ini mungkin saya cinta kamu sepenuh jiwa 
tetapi esok boleh jadi saya benci kamu sampai bila-bila 
kerana hati ini bukan milik saya 
ia milik Allah di atas sana

saya tak harap dengan apa yang saya rasa 
sebab saya x yakin saya boleh kawal semua 
selagi mana hati ini tiada arah tujunya 
selagi itulah ia terbang bebas meneroka alam buana 
kerana hati ini bukan saya yang cipta 
ia aungerah dari Allah yang Maha esa... 

No comments:

Post a Comment