Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Thursday, August 28, 2014

pura-pura

kamu ingat aku senyum saja
itu makna aku buta ?

kamu ingat aku buat tidak peduli
itu makna aku tiada hati?

aku hanya berpura-pura
aku mahu lihat sejauh mana kamu tahan segala
aku mahu lihat sehebat mana kamu berdrama
dan aku mahu lihat semampu mana kamu selamba

kamu fikir, aku terima kamu
kamu fikir, aku cinta kamu
kamu fikir aku sayang kamu
dan tak mampu hidup tanpa kamu ...

bukalah mata kamu seluas-luasnya
aku bukan manusia bodoh yang boleh terima semua
kamu ingat ini drama , wanita setia pada cintanya
walau cintanya itu bermain rupa
konon suka tetapi bermain kayu tiga

aku tidak sebodoh itu rupa
aku hanya berpura-pura

No comments:

Post a Comment