Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Saturday, August 23, 2014

buku lama dan buku baru

dulu ...
awak begitu dingin
tengok saya pom awak tak lalu
nk sebut nama saya ,
pun awak tak mahu .

dulu ,
nak sembang dengan saya
jauh sekali
nak bergurau? lagi jangan mimpi

dulu,
tengok saya awak lari
nampak saya pun awak tak amek peduli
nak senyum , tak mungkin
apatah lagi mahu ketawa , itu bukan realiti

kini ,
awak jadi mesra
sebut nama saya sudah berkali-kali
sembang dengan saya berhari-hari
senyum pun manis sekali
ketawa pun, sudah jadi realiti

apa jadi awak yang dulu?
sekarang sudah kah jemu?
penat menjadi yang terasing?
atau memang inilah diri awak yang sebenar?

kalau pun ada sesuatu yang menyebabkan awak menjadi yang dulu
saya mohon akan ada peluang , dan waktu
untuk saya jelaskan sesuatu
kerana awak hanya dengar dari pihak itu
ianya mungkin benar atau tak lebih dari itu

apakah rasa benci dulu sudah bertukar menjadi sayang?
apakah jiwamu sudah berubah dek waktu yang berlalu?

No comments:

Post a Comment