Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Friday, August 8, 2014

kalau saya... apa awak?

agak-agak kalau saya marah
apa awak buat ah?
awak buat tak tahu
atau awak malas nak amek tahu?

rasa-rasa kalau saya merajuk
awak x mahu pujuk??
atau awak biar dlu saya sejuk?
dan sebenarnya awak dah x senang duduk?

dan kalau saya sedih .... diam saja
apa awak rasa ?
awak x mahu tanya saya sebabnya?
atau sebenarnya awak dah doa kepada Dia
semoga saya gagah hadapi semua ..

dan jika satu hari ...
saya sakit ..tiada kudrat senyum lagi
apakah awak masih mahu disisi?
atau awak sudah tak tahan lagi
mahu lari dan cari lain pengganti ??

saya tidak peduli kalau saya sudah tiada nanti
awak sudah tidak setia lagi
sebab yang pergi tetap pergi
dan awak yang hidup teruskan mencari ...
saya pun dah selamat disini
cuma saya pinta awak setiap hari
sedekahkan al fatihah dan doa dalam hati
semoga kita bertemu lagi ...

No comments:

Post a Comment