Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Tuesday, August 5, 2014

Syawal di hati kita

mungkin ini cerita dari aku
dari sudut mata yang berkaca
mengharapkan satu kata
tapi kata itu
bukan lah yang pertama dari bibirku ...

ini harapan mereka
yang baik untuk kita
ini bisikan mereka
yang bersatu
padukan kita
tetapi  itu dari mereka
bagaimana pula dengan kita ???

syawal ini lebih bererti ...
ada kenangan tercipta di sini

seakan waktu yang berlalu
menyebelahi kita
ada saja yang buat kita gembira
ada saja jalan untuk kita berdua berbicara
dan semuanya hadir tanpa di paksa

ya Allah... namanya sudah meniti lembut
di ruangan doa , keluar dari bibir biasa
minta petunjuk dariMu untuk kembali suluhkan cahaya
kerana aku tak mampu hidup jika Engkau butakan bicara ..
aku mahu Engkau Ya Allah.... temanilah aku
dampinglah aku di saaat aku mula nampak bayangannya
di saat aku mula nampak renungannya ...

salahkah jika aku bertanya ...
adakah aku jatuh cinta ??

#syaawal 5 # syawal 8

No comments:

Post a Comment