Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Thursday, July 24, 2014

karangan darjah lima

andai dia masih ada di depan mata
andai dia masih berbicara
tentu aku sudah goyah menahan gelora
tentu aku tidak mampu berbalas kata
kerna dia seakan menikam ketenangan ..
mujurlah dia sudah pergi
dan aku mampu bersabar lagi ....

dia bukan yang terbaik ... di antara yang pernah hadir
tetapi dialah yang paling dekat .. dan paling hampir

ada saja yang tidak kena..
dari kau bergurau senda
dari kau melontar kata
dan menutur cerita
dari renungan yang mempersona
dari sebuah senyuman yang merona

apakah ini kisah hanya rasa biasa
atau aku yang sebenarnya tidak biasa

aku perlu berselindung dari semua rasa
aku tidak mahu menjadi yang pertama
memberikan ruang yang selesa
kerana aku tidak tahu apa kau rasa
mungkin bagimu ini suka-suka
sekadar cerita karangan darjah lima ...

No comments:

Post a Comment