Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Friday, July 4, 2014

Bonda ...

Datang lah....
bila-bila masa saja
di sini,
aku sentiasa bersedia
sebab aku bukan milik sesiapa
bukan milik kamu atau dia

Datang lah
aku turut kata bonda
sebab aku sudah tiada daya
bukan aku tidak berusaha
sudah... mcm cara
tapi bonda tidak mahu terima dia
dan aku sudah putus bicara

aku beri laluan pada bonda
biar dia carikan pula
seorang demi seorang datang bertemu mata
dan pergi tanpa berita
dan hadir dengan pelbagai cerita
yang akhirnya bukan bahagia ...

pilihan keluarga hanyalah fantasi drama cinta
nampak mudah tetapi sebenarnya sukar
dua hati berbeza dan x kenal sesiapa
mana mungkin dalam sekelip mata
mampu bersatu dan terima semua
ini zaman khayal dan berangan
tidak mudah terima kenyataan...

semuanya kerana bonda
aku akur pada jalan mu
sebab aku mahu raih bahagia
sebab aku mahu berkat dari mu

biar hati ini kadang-kadang terseksa
kerna tidak faham apa bonda mahu
tetapi aku sedapkan hati yang luka
semua ini ada hikmah yang menunggu

No comments:

Post a Comment