Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Wednesday, July 9, 2014

Dia, kamu dan Aku

Dia...
berselindung di sebalik topeng muka 
menyembunyikan pelbagai cerita 
hebat bermain dengan kata 
petah dengan segala dusta 
tapi dustanya itu tiada apa 
hanya untuk kaburkan mata ... 

Kamu ... 
sepi disebalik dinding itu 
memerhati menerusi awan biru 
apakah benar ..kamu sebenarnya di situ
atau masih terjerat dengan rasa keliru 

Aku ... 
duduk di sini... 
berselindung dan menyembunyikan diri 
tidak mahu terperangkap lagi 
sama ada dengan kamu atau dia nanti 
aku mahu pergi ... jauh dari realiti 
bukan pun aku mati ...
jika aku tiada hati ... 
jadi untuk apa masih menanti .... 

No comments:

Post a Comment