Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Wednesday, July 16, 2014

Boleh Jadi

Tidak sangka ..
kita mampu ketawa
kita mampu berkongsi cerita
kita mampu bergurau senda
sungguh tidak pernah aku menjangkakan semua ...

di hadapan .. ada pilihan
cuma aku tidak mampu merancang
apa-apa dan mana-mana tentang kita
dan mungkin juga ..
aku bukan dalam ilham kamu
bukan ada dalam mimpi itu
kerana itu ... ceritanya sampai disitu ..
hanya di situ sahaja...

Dia boleh jadi ....
yang baik dari yang ada
cumanya ....
dia hanya bersahaja di sana
dan aku tidak mampu buat apa

kamu... mungkin ada cerita tersendiri
tapi ada saja yang tidak kena di mata ini
akukah yang terlalu teliti ?
atau saja mencipta jarak diri ...

16/7/14 #IFTAR

No comments:

Post a Comment