Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Saturday, December 31, 2011

Tahajud cinta 2011

duhai malam yg membawa aku pergi
hilang dlm kegelapan utk menggapai syurga
air mata yg mengalir menangisi dosa
malam ini aku terbeban seksa
semua hanya keseronokan dunia


duhai bintang yg menemani
engkau menjadi saksi penyesalan diri
sering aku mengeluh di saat aku diuji
kerap merintih mengapa aku yang perlu lalui
akulah manusia yang sangat hina
dan takut dengan ujian dari Nya
akulah hamba penuh dosa


duhai sepi yang mengelilingi
tanganku angkat tanda berdoa
petunjuk Mu jua aku meminta
jangan biarkan aku kembali terleka
tahajudku hanya untukMu
agar kasih hakiki kembali bertemu


p/s : 
malam terakhir 2011, 
esok hadirnya dunia baru
semoga ianya menjadi dimensi
untukku melakar kebhagiaan.
welcome 2012!!!!

No comments:

Post a Comment