Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Tuesday, December 27, 2011

Al Fatihah buat insan tersayang...

lebih kurang kul 8 pagi tadi, aku dapat mesej dari akak aku
mesejnye camnie 'Pak muda dah meninggal..baru je. pas Zuhur kite siap2 g.'
tergamam seketika. Innalillahh...
Sekarang kat umah akak aku nie, tunggu akak aku balik dari sekolah.
ade urusan kat sekolah yelah minguu depan kan sekolah dh nak mula..
Pak Muda nie pak sedara aku..pak sedara yang paling jauh di mata
tetapi dekat dihati. rasenya dah 2 minggu masuk wad n x sedarkan diri.
sepanjang arwah kat ospital, truely, aku x pernh lawat sbb ak ade kat kg tyme tu
dan arwah ade kat hospital kuala lumpur. yg pergi melawat juz ma, akak n abang yg
duk area s.alam nie. khabar last yg aku terima, pak muda sangat kritikal.
dan tyme tu aku alwayzz berdoa semoga pak muda sihat.
dan hari nie 28 disember 2011, Pak muda dah kembali ke rahmatullah.


semoga arwah ditempatkan dlm kalangan orang2 yg beriman..amen
nk ckp sal sedih, bohonglah kate okey aku leh control..
kat umah nie, ak dh mula ase sebak2..n aku x tahu laa
kalu dah sampai umah arwah nanti...
hope aku buleh tahan, jangan duk meleleyh depan fmliy arwah nanti..
bukan ape, kdg2 kite terpaksa berlakon tuk berikan kkuatan kepada mereka..

p/s :
mati itu pasti cuma masanya belum pasti
hanya Allah sja yang tahu bila saatnya kita pergi
mati x kenal siapa kita
usia tua atau muda
tentunya setiap yang bernyawa
itu pasti akan menemui ajalnya
adanya mati kerana ada yang akan hidup
pada yg hidup selamat berjuang dan mengumpul amal
pada yang pergi, selamat pulang ke tempat asal manusia

Nabi bersabda maksudnya: “Apabila mati seseorang insan, maka akan terputuslah segala amalannya kecuali tiga perkara, iaitu sedekah jariah, ilmu yang dimanfaatkan daripadanya dan doa anak soleh yang sentiasa mendoakannya.” (Diriwayatkan oleh Abu Hurairah)


sesungguhnya kita yang masih hidup ini bakal menyusul yang pergi kemudian hari. 
berdoalah mulai hari ini, urusan sakratul maut dipermudahkan utk kita
dan perginya kita biarlah sebagai hamba yang beriman. 



Sebaik-baik manusia ialah mereka yang hidupnya sentiasa memberi manfaat kepada orang lain.

No comments:

Post a Comment