Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Friday, June 24, 2011

Aku masih di sini

Seperti kisah Bujang Lapok, Laksamana Do Re Mi
TIGA sahabat yang sentiasa bersama
begitu juga dengan kisah aku dan mereka
suka duka berkongsi cerita 
paha kiri yang dicubit dan Paha kanan turut terasa pedihnya 
sebesar mana pun masalah yang datang
aku tetap mampu tersenyum kerana mereka ada
dan aku juga berharap mereka bahagia ..
kerana memiliki aku sebagai sahabat mereka...
sekiranya aku hanya menambah luka 
aku harap mereka layak dianugerahkan teman yang lebih memahami 
aku juga tidak mampu menjadi sahabat yang sempurna setiap masa
kerana aku manusia biasaa
malah aku tidak mengharapkan mereka membalas seperti mana aku memberi
cukuplah mereka menghargai dan mengenali aku adalah sahabat mereka 
yang sentiasa setia bersama mereka...kiranya mereka ingin menangis 
aku rela menjadi sapu tangan mereka agar mereka kemabli tersenyum
kerana derita mereka akan menyeksakan jiwa aku 
MASA pantas berlalu ....tanpa sedar ada antara kami yang berubah 
dia jauh...dan dia juga jauh
yang tinggal hanyalah aku membilang waktu
dan mengenang kenangan semalam
yang manisnya kian pudar
kerana mereka melakar kisah yang berbeza 
dan aku juga yang masih terhenti di sini
mereka tidak mungkin memahami kisah hati ini
dan semakin banyak yang mereka sudah tidak faham 
mengenai jiwa ini...
setiap hari yang berlalu, jiwa ini hanya mampu menangis sendiri 
aku perlu menerima hakikat ini
yang kami sudah tidak sehaluan..
mereka mempunyai cinta
dan mereka layak untuk itu
cuma satu saja aku pinta..
isi lah ruang hati itu pada cinta lelaki 
yang betul2 ditakdirkan untuk kamu
bukan suka-suka kerana ingatlah sahabat2..
waktu yang ada terlalu singkat untuk perkataan 'suka2'
cinta hanya untuk Allah..
sekiranya lelaki itu yang menghayutkan kamu
kamu perlu ingat lelaki yang begitukah yang akan 
memimpinmu ke syurga kelak ?? 
lelaki yang sentiasa mendesak mesejnya dibalas .
.lelaki seperti itukah yang akan menjadi khalifah dalam ceritamu kelak?
sebagai sahabat..aku hanya berdoa yang baik2 sajaa...
sekiranya mereka tersalah langkah, aku bersedia menjadi teman yang 
mengesat air mata mereka...
dan aku sentiasa menunggu dalam hari2...
agar detik2 semalam mampu berulang lagi...
aku sayang mereka (2 orang sahabat itu)


1 comment: