Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Thursday, December 24, 2015

Bahagia kita

Bahagia. 

Dri apa bahagia itu diukur 
Duit yang banyak. Harta yang bertimbun? 
Atau pakai brg mewah? 

Jujur. Siapa tidak mahu semua itu kan? 

Tapi... 
Andainya diberi pilihan. 
Aku mahu bahagia ku dari ...

Kasih sayang kau yang x pernah pudar. 
Kesetiaan dan kejujuran yang kau 
hampar. 
Tanggungjawab yang kau laksanakan. 
Ilmumu memimpinku. 
Akhlakmu sebagai panduanku. 

Rezeki yang halal dari tangankaki kita. 
Kesihatan fizikal dan mental kita. 

Aku tak minta lebih. 
Asalkan ada dan ckup. 

Duit? Ak x harapkan darimu.. 

Ckuplah dirimu melindungiku. 
Sedia makan pakaiku. 
Tempatkan aku dalam hatimu. 
Teduhkan aku di bwh bumbung illahi. 

Inshaallah. Kita bahagia. 

No comments:

Post a Comment