Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Wednesday, September 5, 2012

STop Blame On Them !!!

Bicara 1 :
Kenapa di saat aku aku dilanda masalah,
tiada seorang pun yang datang menjengah,
merungkai segala sedih dan resah,
cubalah mengerti aku...

Bicara 2 :
Aku manusia yang lemah
kenapa aku dicaci dan dibenci
buruk sangatkah aku untuk difahami?
cubalah mengerti aku...

Bicara 3 :
Mengapa mereka tidak pernah datang bertanya
MEngapa mereka tidak cuba memahami
dan mengapa mereka tidak hiraukan perasaan ini?
cubalah mengerti aku...

STOP BLAME ON THEM !!!

Manusia lemah sering membicarakan ketidakadilan yang dia dapat Tetapi Manusia Kuat Hanya memikirkan Apa yang perlu dia buat utk dapatkan Keadilan...
JANGAN PANDANG KEPADA KESILAPAN MEREKA TETAPI
RENUNGLAH PADA DIRI SENDIRI

ini Hidup Anda! Bukan Hidup Mereka. Jika mereka tidak memahami anda, apakah itu satu Kesalahan yang membuatkan anda rasa tidak ADIL? 

UBAHLAH PERSEPSI ANDA. FIKIRLAH DENGAN GEMBIRA, JADILAH INSAN BAHAGIA

No comments:

Post a Comment