Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Thursday, September 6, 2012

Ruang Bicara, Rumah hATi Saya


Kacang Peace x selamanya Peace
  Nama adalah doa.. Jadi kene pilih nama yang baik agar doa itu turut menjadi doa yg baik
  jadi aku letak Kacang pEace sebagai nama Blog ... (Konon2 nak tunjuk Peace)
  Laman yang aku rasa satu tempat untuk aku meluahkan rasa, berkongsi perasaan..
  Dan yang paling penting ada maksud pengajaran yang boleh dijadikan panduan (InsyaAllah)

EVERY Blog.... ada Tujuan sendiri 

  Every Human ada keunikan sendiri... ada perbezaan yang tersendiri 
  kalau aku menulis sebagai suka2.. kadang2 satu kiasan ..sebab aku yang jenis pemalu (ye ke?) ...
  apa pun yang Bloggerz cuba nak sampaikan tu.. it;s depend la kan..
  kene hormatlah apa yanng Bloggerz nk ckp... 
  Tapi Bloggerss kene ar ingt, kite idup bermasyarakat, JADI.......
  KENE la Tulis Yang tidak menyentuh sensitiiviti sesebuah Pihak....
  Kita kan 1 Ummah... bersaudara... jangan disebabkan satu ayat penyata, 
  habis Gaduh 1 dunia.... BEWARE !!!! 



                                                     Kacang Peace x selamanya Peace

Ini Ruang Bicara aku... rumah Hati aku
walaupun maya ini tidak bernyawa
hanya kaku apabila bersama aku 
tetap jua aku mencintainya
dia setia menemaniku..
membiarkan aku meluahkan segalanya
di dadanya, aku menangis pilu
di dadanya, aku berkongsi gembira
maya yang tidak bernyawa ini
tetapi saja memahami aku
menerima dengan redha 
tanpa menjatuhkan aku dengan bicara 
dia membiarkan aku menulis apa saja
sepanjang mana aku melakar kata
selaama mana aku meluah rasa 
maya ini tetap setia....

No comments:

Post a Comment