Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Friday, September 21, 2012

Rintihan Hamba

Duhai Tuhan, 
hamba Merayu ... penuh kesayuan
mUNGkin ini sekadar rintihan 
tetapi Yakinlah Tuhan
aku Kini kebingungan

Duhai Tuhan, 
Betapa sengsaranya menelan amarah 
terlalu sukar menghalau resah 
Hati berkecamuk mencari damai 
namun yang Hadir tetap hitam 

Duhai Tuhan, 
sabarku ini ada batasnya
jadikan aku insan yang cekal
mampu tersenyum di saat terluka
mampu memaafkan di saat dihina

Duhai Tuhan, 
tiada aku tanpa cinta AgungMu 
Tiada dugaan tanpa ganjaran ImanMu
walau aku terbeban seksa
tetap ingin aku dambakan kasihMu 

Duhai Tuhan, 
sejauh mana aku berlari mencari abadi 
pahit itu juga datang mencari 
harus bagaimana lagi perlu aku memberi
dia tetap membenci 
diam mengunci diri 
akhirnya tinggal aku sendiri

No comments:

Post a Comment