Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Wednesday, September 10, 2014

Hati yang Rawan

sudah aku berlari
sudah aku mencari
aku kini tidak meminta lagi
kerana aku akan berusaha sampai mati
hanya untuk mencari bakal khalifahku ini

aku tahu Allah sedang melihat dan menilai
apakah aku benar redha akan perjalanan ini
benarkah aku yakin dengan perjuangan ini
walau terkadang rohku mati ditelan perit sendiri

Allah.... bukan ini yang aku minta dari kamu
tetapi aku tahu dan aku perlu setuju
yang semua aku minta bukan perlu Kau tunai
walhal bagiku permintaanku itu sudah memadai

Allah .... aku tahu telah Kau siapkan yang lebih baik dari semua ini
cuma mungkin aku yang tidak sabar dan tahan dengan ranjau berduri
aku sedar ini semua tak semudah yang aku harapkan
tapi dimana kah hilangnya semua kesabaran untuk sebuah hubungan

mungkin aku salah perhintungan
mungkin juga dia sudah mati harapan
dan sedarnya aku hari ini
bukanlah tiket untuk aku akhiri semua ini
masih tergantung hingga malam ini
dan aku kembali menangis lagi....

No comments:

Post a Comment