Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Saturday, September 6, 2014

Doa untuk awak

ya Allah , jika benar dia untukku 
kau mudahkanlah jalan untuk kami bersatu 
kau suluhkanlah cahaya agar kami tidak kaku 
dan kau gerakanlah hatinya untuk jelaskan kepadaku .... 
kerana diam dan buat tidak tahu itu
tidak membantu .... 

ya Allah, jika benar dia milikku 
kau kuatkanlah hatinya dan aku 
agar saling mencintai Mu 
jangan yaAllah , Kau biarkan kami 
hanyut dalam perasaan dan nafsu 

ya Allah jika benar dia jodoh untukku 
kau tenangkanlah dia seperti mana kau damaikan hatiku 
kau mantapkanlah imannya lebih dari imanku 
kau curahkan cintaMU dalam hatinya 
agar sujudnya sentiasa mengingati kamu 
kau peganglah hatinya agar tinggalkan dosa lalu 
dan kau jadikanlah dia sehebat khalifah Mu 

ya Allah , jika benar dia imamku 
aku pohon setulus hatiku 
agar aku mampu menjadi makmumnya
agar aku mampu menjadi pendampingnya 
agar aku mampu menjadi bidadarinya 
dan semoga dia rasa damai memiliku 
dan tiada harinya yang kecewa dengan bicaraku 
dan tiada malamnya yang sunyi tanpa cintaku 
jadikanlah kami pasangan yang saling merindui 
dan insyaallah cinta ini tidak mati di sini 
tetapi kekal mekar di syurga menanti ... 

No comments:

Post a Comment