Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Saturday, March 16, 2013

Pasti aku akan datang ~~ InshaAllah

Bila mahu datang ke rumah saya? 
Tak sabar nk kenalkan awak pada mak ayah saya..

damn! itu yang paling aku takut. 
tidak tahu kenapa.. but Sure aku memang takut!
seriusly.. mati kutu x tahu nak reply apa

~Jeda~ 

nanti awak kawen.. saya datang lah ... 
hah sudah aku masuk mode tidak serius.. 

and then.. he said 
suka cakap camtu... (ada nada berjauh hati)

saya tak paksa ... cuma nk beritahu
famili saya nk wat majlis kesyukuran pada .... 
saya ajak ..tapi x paksa 

~Jeda~ 

'saya tak paksa'  ayat itu buat aku ase cam x tahu nak cakap apa..
and my heart dah macam nk terbang 
aku tarik nafas... 
dengan lafaz Bismillah
aku reply....
honestly... saya tak bersedia...nanti satu masa ..one fine day... 

dia pula 'tak apa...'

nota.hati. : 
bersedia itu harus bagaimana? 
bagaimana 'bersedia' itu mampu disukat atau diukur? 
bagaimana 'bersedia' perlu aku adakan dalam diri? 
dan sampai bila harus aku gunakan alasan 'belum bersedia'? 

3 comments:

  1. Bile awk akn besdia?? Besdia tu akn akn bgtaw kite x yg kite dh bsdia? mmm xkn. Mcm lumbe lari:: hati bdebar nk lari, bile dgar pkatan 'brsdia' kite trus brsdia. Face it! N later bru kite tahu sjauh mne kite bsdia.

    ReplyDelete
  2. Most welcom :). Hope for da best bcoz to be prepared is half of the victory.

    ReplyDelete