Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Sunday, August 7, 2011

Jasad yang hidup tapi hati yang mati

pernah x anda rasa yang anda melihat tetapi pandangan itu kosong...
pernah x anda rasa yang anda sedang mendengar tetapi ianya hanye seperti dibawa angin...
Ya Allah,,,entah kenapa terasa hari2 yang aku lalui ini seperti jasad tanpa roh
senyum tanpa ikhlas...menangis tanpa air mata...berbicara tanpa suara....
adakah ini tanda2 hati ini sunyi tanpa Nur Mu ya Allah?
jiwa ini terasa kosong...sepi dan pudar tanpa warna...
dan adakah ini tanda2 aku semakin jauh dari Mu ya Allah..
Ya aLLAH kasihanilah aku ya Allah..
aku seolah2 mencari sesuatu yang hilang
tetapi entah apa yang hilang
dan entah apa yang aku cari...
aku keliru...

No comments:

Post a Comment