Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Sunday, October 4, 2015

RAPUH


terkadang datang rasa
yang bila difikirkan
akan keluar air mata
yang bila dibicarakan
hilang musnah rasionalnya

terkadang aku sembunyikan diri dari kalutnya manusia
hati aku berteriak, teriak yang sakitnya mau pecah kepala

kenapa jalan aku sukar, tidak elok tersusun seperti mereka
apakah aku ini tidak layaknya rasa bahagia

oh Tuhan,
 maafkan aku yang sering mengadu domba
mengeluh seolah-olah tiada jalan keluar
padahal telah Engkau Janji pada sekalian manusia yang beriman
pada kebuntuan, kesukaran dan kegelapan
bangkitlah bertahajjud dan tadah tangan
sebut apa kau mahu , luah yang terbuku
kelak nanti ALLAH yang SETIA mendengar
akan makbulkan saat kau tidak sedar ...

TUHAN...

No comments:

Post a Comment