Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Tuesday, October 7, 2014

BAHU

Jika saya setuju  untuk beralih bahu 
dari seorang ayah 
yang usianya dimamah waktu 
kepada awak , insan baru 

Berjanjilah kepada Tuhan kita yang satu 

Awak akan pimpin saya cintakan syurga 
Awak akan jauhkan saya dari api neraka 
Awak sedia imamkan jemaah kita 
Awak , saya biar sama-sama 
didik keturunan kita jadi pejuang agama 
yang kenal dosa dan pahala 

Bukan apa 
bila semua ini kita dah buat sama-sama
senang nanti saat kita nak pejam mata 
kita tinggalkan mereka di dunia 
Inshaallah mereka tidak sesat , 
sebab sudah ada cahaya. 

Bila di sana nanti 
Kita semua boleh pegang tangan ramai-ramai
menuju ke tempat yang abadi
yang kita panggil syurga firdausi 

No comments:

Post a Comment