Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Tuesday, December 17, 2013

Akhirnya ...

kalaulah kamu dapat membaca apa yang aku tulis ini....
kalaulah dapat kamu memahami isi hati ini...

dan disaat ini aku telah bertekad untuk pergi jauh dari hidup kamu 
dan di saat ini telah aku bertekad untuk memberi ruang dan peluang kepada insan lain 
kerana bagiku sudah cukup lama aku berikan ruang kepada kamu 
bagi membuktikan rasa kamu 
bagi membuktikan kamu mampu mencintaiku 
namun.... akhirnya belum sampai masanya untuk kamu menjadi pemimpinku... 

bukanlah aku mencari kekuranganmu...
kerana bagiku...
aku telah memperjuangkan hubungan kita 
sehabis daya dan mampuku... 
sehinggakan di saat insan lain hadir 
bayangamu jugalah yang membuatkan aku resah 

sehinggalah suatu malam...
aku hanya datang kepadamu 
sekadar untuk bertanya khabar namun... 
engkau pula membalas dengan kata-kata tajam 
dan rupanya inilah nilai untukku..
sungguh aku terluka 

aku mohon kepada Allah 
menangis dan mengadu kepadaNya 
sehinggalah Dia memberikan aku kekuatan dan ketenangn
akhirnya aku tutup buku bersama kamu 
dan aku berikan ruang kepda lelaki itu 
insan lain yang hadirnya bukan untuk suka-suka 
tetapi dengan niat menjadikan aku yang halal baginya

maka dengan ini aku merasmikan bahawa engkau bukan yang aku nanti lagi 
akan kubuang kenangan bersama kamu jauh-jauh.... 

terima kasih atas perkenalan yang manis 
terima kasih atas bicara yang terluka 
akan ku abadikan jauh di kotak minda ini 
dan akan kututup selamanya buat kamu di sini 

yang ikhlas, aku insan terluka .... 

No comments:

Post a Comment