Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Tuesday, May 22, 2012

~~ Sang Pecinta yang HalaL ~~~




Saya mencari yang halal untuk dicintai
Bukan dia atau dia yang meminta tuk dirindui
Tanpa sebarang makna dan harapan untuk menikahi

Saya mencari seorang khalifah yang tahu memimpin
Bukan lelaki yang hanya pandai bermimpi
Tiada usaha, duduk dan tidur dalam angan-angan

Saya mencari mujahid yang teguh dengan agama
Setia menjadi makmmun dalam jemaahnya
Bukan pemegang rekod mengumpul wanita
Bukan juga yang terkinja-kinja di kaki lima

Saya mencari seorang lelaki yang hebat menawan hati ibunya
Dia tahu di situ ada  tiket syurganya
Yang kasih pada ayahnya
Bukan lelaki yang meninggalkan keluarga
setelah mencintai kekasihnya

P/s : Selagi ada lelaki soleh, semestinya masih ada wanita yang solehah ~~

No comments:

Post a Comment