Manusia & Dunia


Terkadang Mereka Hanya Pandai Berkata
Walhal Mereka Tidak Pernah Memahami

Biarlah Langit jadi Saksi
bicara aku pada ILLAhi

Monday, April 25, 2011

Sejadah Rindu

Aku bentangkan sejadah rindu buat lelaki itu...
Bersama linangan air mata duka
Dan sendu luka...Aku iringkan...
Tetap jua aku dambakan lipatan kenangan dengannya..walaupun aku sedar aku telah kecewa
Dalam setiap denyut nadi ini,
Aku sentiasa memohon agar dia kembali dan mengucapkan kata maaf kepadaku....
Setiap hari yang berlalu aku seru namanya agar dia tidak melupakan aku...
Sehinggalah aku sedar akan sebuah hakikat....
Hakikat...tentang epilog kerinduan...yang abadi..
Sebuah penyesalan mengenai suatu jihad dalam diri ini
Cuba mencari kasih yang hakiki
tentang siapa kekasihku yang sebenar...
lalu satu suara syahdu membisikkan sesuatu hingga membuat aku terkedu....terus membisu....
Atas sejadah rindu aku hamparkan untuk si sia????
Sedangkan aku lupa untuk berqiblatkan cintaMU dalam setiap solat serta doaku yang kudus...
Aduhai hati yang lalai...terlalu lemahnya iman ku selama ini..
Aku lupa pada episod ijtihad...dan terus melupakan tentang ayat-ayat cinta dari maha pencipta....
Diri ini...hati ini...jiwa ini....terus meronta sehingga aku tidak sedar...
Aku sering meminta dari MU sebuah cinta yang menyakitkan tetapi aku lupa ..padaMU ada cinta yang membahagiakan
....setiap saat dan ketika...ENGKAU memberi sepenuh rela..
Seiring hembusan nafasku..Aku ENGKAU cintai sedangkan ENGKAU aku lupai dalam setiap detik aku berdiri di sini..
Aku merayu untuk cinta yang sedikit itu?? Sedangkan aku buta pada keluasan cintaMU nan satu..
Aku tangisi pada suratan pertemuan itu sedangkan aku tidak pernahpun selami maksud tersirat lukisan MU
Sesungguhnya aku insan yang rugi..gagal dalam mengenal makna cintaMU..
Aku merajuk padaMU..kerna hubungan yang tidak kesampaian bersama dia
Sedangkan aku lupa pada nikmat rinduMU..
Aku mendesak MU agar dia kumiliki sedangkan aku lalai bahawa dengan bersamanya aku hampir tersungkur..dalam mimpi maksiat...
Inilah bukti keagungan cinta dan kasihMU..YA ALLAH..
Yang tidak mengizinkan aku terus terluka..
Cinta untuk hamba yang lemah dan naif seperti ku ini..
Patutlah aku masih sendiri rupanya cintaMU melebihi segalanya..
Aku genggam cahaya rinduMU YA ALLAHH..
Dalamnya...terdapat sebuah warkah yang mengungkapkan tentang ik’tikaf....
OH TUHAN..rupanya aku telah tersesat dan kian terlepas dari ikatanMU..
Aku semakin jauh dari pintu taubatMU....YA ALLAH
Aku hampir jatuh ke dalam lembah cinta buatan syaitan yang durjana..
Mujurlah cintaMU mampu membuka jendela hatiku untuk mengenal segala kelemahan dalam diriku ini..
Masihkah ada ruang dalam hatiMU untuk menerima hambaMU kembali???
Masih terbukakah pintu taubatMU untukku..insan yang hina ini??
Terlalu kerdilnya diri ini..
OH TUHAN...aku telah mencintai sesuatu yang tidak pasti sedangkan cintaMU adalah cinta yang begitu pasti untuk dimiliki....
Tak terhintung nilai kasih sayangMU..YA ALLAH..
Sesungguhnya....aku akui....
“ Sepatutnya aku persembahkan dahulu Cintaku pada MU ........YA ALLAHH..Sebelum aku rebahkan cinta ini pada makhluk MU...”
Moga aku dalam keredhaanMU...utuskanlah aku nota cinta di saat aku hanyut dalam syurga dunia....kerna aku tidak mahu menjadi pemujaMU yang buta...dan izinkanlah aku menghuni syurga cintaMu.


KeKASIH geLAp MU..,
Miz_REpentZeal








No comments:

Post a Comment